Ženatý Ferdinand, ktorý prišiel o prácu, nachádza jedinú životnú útechu vo svojom vzťahu k Marianne, ktorá však má v pätách skupinu gangstgrov. Spolu sa rozhodnú opustiť Paríž a vydávajú sa na bláznivú cestu k moru, ktorá sa pre nich stáva cestou k slobode a návratom k sebe samým , aj aj trpkou dezilúziou a osobnou tragédiou.
Originálny názov:
Pierrot le fou / Il Bandito delle undici / Crazy Pete / Pierrot Goes Wild
Hodnocenie: 74 %
Prehrajte si tento program vysielaný v televízii
10.2.2024 22:47
Recenzie filmu Bláznivý Petříček:
Tenhle film jsem měl dlouho vyhlédnutý. Zajímalo mě spojení Godarda a Belmonda - nedokázal jsem si to představit. Dějová linka plná více či méně zjevných zvratů je ještě v pohodě, ale francoužština je tak rychlá, že jsem některé myšlenky prostě nestíhal chápat... Také mě neseděl Belmondo, pořád jsem čekal, že z ní na té osamělé pláži strhá ty červenobílé šaty a začnou dovádět ve vlnách, jak je u něj obvyklé, ale ne - on si četl a psal deníček...
60% master19
Godard zase kašle na konvence a především na diváka, je tou kolektivní hysterií, které propadá, sám. Rozhodně jeden z nejstravitelnějších Godardů, které znám. Netvrdím, že jsem porozuměla, ale našla jsem mnoho zajímavého a podnětného. A výhoda Godarda pro mě spočívá právě v tom, že mě nenutí si myslet to, co chce on, nechává svým divákům jejich prostor si o něm a hlavně jeho filmech myslet to, co chtějí oni.
Kh.snorlax
Dobrodružný širokoúhlý film Bláznivý Petříček je desátým snímkem jednoho z nejvýznamnějších režisérů francouzské nové vlny - permanentního provokatéra a experimentátora Jeana-Luca Godarda (nar. 1930). Film je volnou adaptací stejnojmenného kriminálního románu Lionela Whitea z Černé série Gallimardova nakladatelství. Vypráví příběh bláznivé lásky dvou mladých lidí, zasazený do bláznivého života. Vlastní příběh filmuje ovšem naprosto nepodstatný. Film je možné spíše srovnat se sledem na sobě nezávislých obrazů, nebo, chcete-li, s moderní koláží. Divák je nepřetržitě atakován slovem i obrazem: životní realita je roztříštěna do drobných úlomků, do barvitých vizuálních skvrn, do letmých dialogů, které autor znovu skládá bez ohledu na jejich vnější souvislosti, na časovou posloupnost, na logiku děje. Dílo, které reprezentovalo francouzskou kinematografii na MFF v Benátkách 1965, sklidilo velmi kontroverzní reakce a stalo se jedním z nejproslulejších kultovních filmů všech dob. Sadoul jej označuje za nejlepší Godardův snímek a Aragon se o něm vyjádřil jako o „díle nadpozemské krásy“.
60% ewiczka.die
Nová vlna mě nikdy neuchvátila, ze své pozice komunismem ztuplého občana jsem ji ani v podstatě nepochopil a jsem rád, že se ukázala jako slepá vývojová větev, bo bych si před zbytkem světa jinak připadal jak blbec. Vydržel jsem to vše, nepamatuji si nic, kromě poslední scény, jenž byla ironicky pro mne vysvobozením.
40% MarkZevon
!!!Pozor, spoilinkg!!! - nejlepší smrt, jakou si může člověk přát, je omotat si dynamity kolem hlavy, fakt!
100% Tunic